Skip to main content
LIFESTYLE.

Haat jij squats? Met deze oefeningen krijg je óók een strakker kontje

By maart 7, 2021No Comments
squads

Ben jij het ook zat om telkens maar dezelfde squats te doen en zie je daarbij ook nog eens weinig resultaat? Houd daar dan onmiddellijk mee op! Er zijn namelijk nog veel meer oefeningen om een big booty te krijgen.

Laten we voorop stellen dat ieder lichaam mooi is zoals het is. Lees hier waarom je niet hoeft af te vallen. Maar heb jij toch de behoefte om je billen te trainen? Bekijk dan even onderstaande tips and tricks. Wij hebben de vijf beste oefeningen voor je op een rijtje gezet. Succes ermee, kippenkontje!

Donkey Kicks

De naam zegt het eigenlijk al, je lijkt op een ezel als je deze oefening doet. Niet een hele charmante look dus, maar wel goed voor je achterste! Hoe? Ga op handen en knieën zitten en zorg ervoor dat je schouders recht boven je handen staan. Schop vervolgens rustig met één been naar achter, waarbij je je knie buigt. Kom daarna weer terug naar de beginpositie, herhaal dit tien keer en wissel dan van been.

Glute Bridge

Liever lui dan moe? Dan is deze oefening op jouw lijf geschreven. How to? Ga languit op je rug liggen, plaats je voeten op de grond en trek je knieën op. Zet dan kracht met je hakken en lift je bekken op. Houd dit een aantal seconden vast en vervolgens opnieuw. Easy peasy lemon squeezy he?

Lunges

Deze herken je vast wel, dit is eigenlijk de bekendste oefening voor het bewerkstelligen van een Kim K kontje. Ga rechtop staan, met een rechte rug. Zet één been naar voren en zak tegelijk door je knieën. Je voorste been hoort nu in een hoek van 90 graden te staan en het onderste been raakt de grond bijna aan. Het beste resultaat behaal je wanneer je de oefening volhoudt totdat je kippenkontje begint te branden.

Hip Thrust

Ben je er nog bij? Dan wil je blijkbaar echt graag een strakker kontje en kunnen we het wat lastiger voor je maken. Zoek een bankje dat sterk genoeg is om jouw gewicht te houden. Zet een stang met gewichten op de hoogte van je bekken (pak bij gebrek aan gewichten een treetje colaflessen) en duw je heupen omhoog door af te zetten met je hak. Niet zeiken, maar doorgaan! Jij wilde die Kim Kardashian bil, dus moet je er voor (t)werken ook.

Bulgarian Split Squat

Met deze oefening zijn je broeken te klein voordat je er erg in hebt. Je legt één voet op een bankje achter je neer, en je andere op de grond. Zak door je knieën waardoor je achterste knie de grond bijna raakt. Herhaal dit een aantal keer et voilà.

LEES OOK:
WIL JE AFVALLEN? 6 REDENEN OM HET JUIST NÍET TE DOEN

Leave a Reply